18.01.2017
admin
Ця цікава буква Т
Людмила ГУСЄВА, вихователь ДНЗ № 26 “Струмочок”, м. Біла Церква, Київська обл.
Ознайомлення з буквою Т ми розпочали з того, що дітям було запропоновано прослухати вірш, і назвати, який звук повторюється найчастіше. Діти на слух швидко визначили, що найчастіше повторюється звук [т]. Дійшли спільного висновку, що буква Т схожа на молоток.
Продовжувати вивчати букву ми почали за посібником (Л. Шелестова “Вчимося читати”, ч. 1, с. 154). Перед дітьми було поставлено завдання: знайти таксистові таксі, на якому зображена буква Т. Малюки швидко знайшли відповідне таксі, зафарбували його в улюблений колір. Для повторення раніше вивчених букв назвали букви, які зображено на інших машинах.
Наступне завдання (посібник Л. Шелестової “Вчимося читати”, ч. 1, с. 155, завд. 1) передбачало творчий підхід. Потрібно було зі стільчиків викласти літеру Т.На це завдання обрала двох хлопчиків: Олексія і Михайлика. Олексій має високий рівень розвитку, а Михайло — середній. Олексій не лише швидко виконав завдання, а й слідкував за діями Михайла, де потрібно — його виправляв. Хлопчики чудово впоралися з завданням.
Виконання наступного завдання (посібник Л. Шелестової, ч. 1, с. 155, завд. 2) сприяло розвитку дрібної моторики рук. Дітям потрібно було викласти з природного матеріалу (насіння і гороху) склади з вивченою буквою. Обирали склади за власним бажанням. Всі діти впоралися із завданням, крім Вероніки, якій було важко викласти букву У, в складі ТУ.
Щоб перевірити у старших дошкільників, чи можуть вони знайти літеру Т серед інших букв, було запропоноване таке завдання (посібник Л. Шелестової “Вчимося читати”, ч. 1, с. 155, завд. 3): знайти в груповій кімнаті картки з буквою Т. Діти із задоволенням знаходили букви і називали місця, де вони їх знайшли (для закріплення прийменників у, на, біля). В цьому завданні помилився Михайлик, який замість букви Т, знайшов букву Р.
Трішки відпочивши, почали працювати далі (посібник Л. Шелестової “Вчимося читати”, ч. 1, с. 156). Завдання було таким: прочитати склади та придумати назви тигреняткам. Діти швидко читали склади та придумували чудові назви тваринам. Прочитавши склад ТЕ, Настя запропонувала назвати тигренятко ТЕдді. Антоній читав склад ТІ і придумав назву “ТІшка”. В кінці завдання діти зафарбували те тигренятко, яке їм найбільше сподобалося.
Цікаво було спостерігати за дітьми під час виконання останнього завдання. До нас на заняття завітало тигренятко, яке втекло з зоопарку. Воно повідомило дітям, що у нього день народження, та його ніхто не привітав з цим святом. Малюкам було запропоновано привітати тигренятко тортиком. Але тортик був ще не зовсім красивий, його потрібно прикрасити і тільки тими прикрасами, які містять склади з буквою Т (посібник Л.Шелестової “Вчимося читати”, ч. 1, с. 157). Діти із задоволенням вирізали троянди, горішки, полуниці, лимон; старалися різати чітко по лінії. А потім наклеювали вирізані деталі на торт. З цим завданням всі діти легко впоралися і ніхто не помилився.
Завдання, які були запропоновані дітям, виявилися нескладні, оскільки малята почали працювати за посібником ще з молодшого дошкільного віку.