Подорож до Єгипту

Діти літали із зимової України в літній Єгипет разом із вивченими буквами.
Оксана БОРИСЕВИЧвихователь, ДНЗ № 2, м. Біла Церква, Київська обл.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Вихователь. Діти, в якій країні ми живемо? Так, правильно. В Україні. А яка в нас в Україні пора року? А зима яка? Так, зима холодна, вітряна, морозна. Діти, а ви хочете потрапити до іншої країни, де панує така пора року, як літо? А на якому транспорті ми здійсним нашу цікаву подорож? Так, на літаку. А чому? Так, бо це швидкий вид транспорту.
Вихователь.  Наш літак називається «ЛІ», а хто скаже чому?
Діти.  Бо перший склад у слові літак – «лі».
Вихователь.  Правильно. Погляньте, у мене є конверт, а в ньому квитки на літак «ЛІ». Але це незвичайні квитки: на них не цифри, а букви та склади. Хто отримає квиток, займає місце у літаку відповідно до квитка літери на ньому.
(Діти отримують квитки із буквами, що позначають голосні, приголосні звуки, та складами і займають місце у побудованому із стільчиків літаку із наклеєними буквами та складами.)
Вихователь.  Діти, ви всі зайняли свої місця?
(Діти називають букви, склади на квитку, а вихователь звіряє їх із буквами і складами на стільчику.)
Вихователь.  Молодці! Всі зайняли свої місця. Час злітати. Пристебнули свої пояси та поспівали голосні: А, О, У, И, Е, І.
Щось дітки гуде, подивіться у біноклі, що ви бачите?
Діти.  Ми бачимо другого літака.
Вихователь.  А пасажирів ви бачите? Так, це букви. Вони позначають приголосні чи голосні звуки? Назвіть мені їх (Діти називають раніше вивчені букви  М, З, Л, В, К, Д, Ж, Б, Г).
Вихователь.  Вони, мабуть, летять теж на море відпочивати. Ось ми і прилетіли. Як тут тепло, дуже жарко. Яка пора року в цій країні?
Діти.  Пора року літо.
Вихователь.  Займайте місця у своїх готелях, трішки відпочинемо від дороги. (Діти сідають на лавочки.) Діти, ви чуєте, щось шумить, вітер зірвався. Почався шторм. А де букви? Ви їх бачите? Ви тільки погляньте: букви пішли до моря, яке штормить. Потрібно їх рятувати, з води витягати і їх називати. (Діти по черзі піднімають букви і читають склади).
Вихователь.  Ми всі букви врятували? Ще ні. Погляньте до ваших ніжок прибилися букви. Дістаньте їх.
(Діти одягають на шию букви, що позначають голосні та приголосні звуки, і промовляють слова:
Стали буквочки в рядок
І сказали ОХ.
Стали буквочки по парам
І сказали УХ, ми в парах.
Діти стають спочатку в рядочок, а потім парами.)
Вихователь.  Ось ми з вами і врятували букви, здружили їх. І вони стали не буквами, а складами? (Діти читають склади.)
Вихователь.  Діти, погляньте, як зраділи Мавпочка та Папуги, коли побачили склади на великому дереві, яке називається пальма.
Ось погляньте: літери ще на пальмі і кактусі. Дітки, научимо читати склади мавпочку та папуг? (Діти зривають по черзі банани зі складами, читають їх і відшукують на кактусі, також читають.
Фізхвилинка:
Ми на морі засмагаєм,
Гарно відпочиваєм.
У водичку хлюп,
По пісочку туп.
У водичку хлюп,
По пісочку туп.)
Вихователь.  Ви погляньте, скільки на піску папірців, це ж після шторму. Вони не звичайні, а зі словами. Ми будемо пісок чистити від бруду, їх піднімати та читати.
(Діти піднімають папірці зі словами: «вода», «біда», «ківі», «банан», «кактус», «пісок», «мапа», «море», «жаба» та читають, пояснюючи значення цих слів.)
Вихователь.  Море стало тихе. І діти лягли на пісочок відпочити, засмагнути.
(Діти лягли на килимок. Психогімнастика «Імітація букв». Звучить музика «Шум моря».)
Вихователь.  Діти, встали. Зараз ми пограємося: камінчиками, мушлями, паличками будемо викладати слова за картинками (медуза, акула, море, краб, морська зірка).
(Діти підходять до столиків і викладають за предметними картинками слова, букви, склади та читають їх.)
Вихователь.  Діти, вам сподобалось на морі відпочивати? А яке море було спочатку, коли ми прилетіли? А кого ми постійно рятували? Букви здружилися і вони стали чим? Склади здружилися між собою і вони стали ким?
А зараз діти, які вміють читати, прочитають речення, яке в нас стало море.
(Діти читають: ВЕСЕЛЕ МОРЕ, ЧИСТЕ МОРЕ, ВЕЛИКЕ МОРЕ, ЧЕРВОНЕ МОРЕ, ЧОРНЕ МОРЕ.)