Подорож до зимового лісу

Віта КОНДРАТЮКвихователь, ДНЗ №2 «Берегиня», м. Біла Церква, Київська обл.
 

          Подорож до зимового лісу ми розпочали з гри-медитації «Весела подорож». Звучить спокійна й лагідна мелодія, діти зустрічають лісових звірят і починають з ними гратися.

          Малята легко впоралися із відгадуванням загадок про голосні букви і цим допомогли білочці в грі «Відгадай загадку та збери горішки для білочки». В ході виконання завдання закріпили графічне зображення букв, що позначають голосні звуки, їх назву, пояснили, чому вони так називаються.

          Потому діти збирали та читали «сніжки» зі складами на певну визначену букву: із «Б» – білочці, а із «З» – зайчику. Виконання цього завдання сприяло не тільки розвитку уваги під час читання складів, а й вихованню почуття доброти та бажанню допомогти звірятам.

          Щоб у старших дошкільнят склалося повніше уявлення про букви, які позначають приголосні звуки, ми використали сольову анімацію. Діти визначали перший звук у слові, а потім викладали його на солі за допомогою кришталиків.

          Дуже сподобалася дітям гра «Чарівні сніжинки», під час якої вони читали двоскладові слова та пояснювали їх значення.

          Цікаво було спостерігати за дітьми під час виконання завдання в посібнику Л. Шелестової «Вчимося читати» (с. 145). Діти радо вибирали на сніжинці найулюбленішу букву, що позначає приголосний звук, а потім її прикрашали (кольоровими олівцями, фарбами, блискітками, кольоровими ниточками, насінням, крупою: манною, гречаною – за вибором дітей).

          Щоб у старших дошкільнят склалося повніше уявлення про зимові явища, ми провели гру-медитацію «Я – сніжинка» з використанням елементів костюмів. Дві дівчинки так захопилися перетворенням на сніжинки, що почали танцювати парний танок.