10.12.2013
admin
Знайомство малюка з природою
Звичайно, найкраще вивчати живу природу не по картинках, а спостерігаючи за рослини і тварин у реальному житті.
Для малюка до двох років цілком буде досить знайомства з назвами кількох видів трав (дикорослих і садових – квітів), дерев і чагарників: кульбаба, кропива, подорожник, мати-й-мачуха, ромашка, нарцис, айстра маргаритка, інші, якщо вони ростуть у вас на дачі; клен, береза , дуб, тополя, ялина, сосна, смородина, глід, малина (плодові чагарники показуйте тоді, коли на них є ягоди, але не забувайте звертати увагу на форму листя), бузок, черемха (коли вони цвітуть) .
Малюкові старше двох років показуйте і називайте всі рослини, які ви точно можете назвати.
Розглядаючи трави, погладьте долонькою дитини по листу – з зовнішньої і з внутрішньої сторони. Назвіть відчуття – гладкий або шорсткий лист.
При розгляданні кропиви скажіть маляті, що її чіпати не потрібно, вона «кусається», зверніть увагу малюка на форму листя кропиви.
Показуючи дитині дерева, проведіть своєю і його долонькою по корі, обхопіть дерево навколо стовбура (можете сказати, товстий стовбур або тонкий, високе дерево або низьке, гіллясте чи ні).
Зірвіть із дерева один листочок, дайте малюкові доторкнутися, подивитися, проведіть його пальчиком по краю листка, звертаючи увагу на його форму і на зазубринки по краях, є вони чи ні. Зверніть увагу на голки хвойних дерев, скажіть, що це теж листя.
Покажіть дитині шишки ялини і сосни, жолуді, тополиний пух, крилатки клена.
Сходіть з дитиною в парк чи в ліс. Скажіть, що багато-багато дерев – це ліс. Невеликий «ліс» в місті, з доріжками, лавочками та дитячими майданчиками – це парк .
З тварин найбільш вдалими для «вивчення» є собаки. Називайте і показуйте на вулиці собак різних порід. Заведіть альбом з породами собак.
На дачі, в парку або в лісі покажіть малюкові птахів, комах, інших дрібних тварин: ворону, горобця, сороку, трясогузку, мурашок, метелика, бджолу,
жуків (крім сонечка, жука носорога і жука пожежника називати види жуків не варто), равлика, черв’яка, гусеницю, жабу. Зробіть альбоми «ПТАХИ», «РИБИ», «КОМАХИ».
Малоймовірно, що інші лісові тварини – вовк, лисиця, заєць та інші – зустрінуться вам у найближчому лісі. Але можна зробити альбом «Хто живе в лісі» і розмістити туди зображення цих лісових мешканців.
Окремий альбом можна зробити про домашніх тварин і птахів, назвавши його «Хто живе з поряд з людьми». А можна придбати книжку з картинками на цю тему.
Ще один альбом зробіть про екзотичних тварин, назвіть його «Звірі і птахи теплих країн». Екзотичні тварини, звичайно, в житті вам і малюкові не зустрінуться, але їх зображення часто зустрічаються в дитячих книгах, в дитячих віршах, казках, мультфільмах з ними відбуваються різні неймовірні пригоди. Крім цього можна буде сходити декілька разів до зоопарку і подивитися, як насправді виглядає жираф, слон і бегемот.
Роздивляючись картинки в альбомі, показуйте малюкові, де у звірів, птахів, риб голова, вуха, ніс, лапи, хвіст, крила, плавники, дзьоб. Коротко повідомляйте про те, що характерне саме для цієї тварини на доступному дитині рівні: що тварина їсть, які видає звуки, де живе (нора, дупло, лігво, барліг).
Не забивайте голову дитини «енциклопедичними відомостями»: не кажіть півторарічному малюкові, що комар відноситься до перетинчастокрилих комах, краще скажіть, що він дзижчить і кусається. Занадто багато складних і незрозумілих слів, що не мають нічого спільного з реальністю, лише відвертають малюка від перегляду картинок.
Джерело: http://www.danilova.ru/publication/nature_16.htm