Звірі

Ольга КОЛЕСНІКОВА, вихователь, ДНЗ № 35 «Вербиченька», м. Біла Церква, Київської області.
 
Ознайомлення зі звірятами ми розпочали з розгляду ілюстрацій звірів, з’ясували чи всі звірі подібні між собою, закріпили знання про житло кожного звіра. Діти висловлювали свою думку про поділ їх на хижаків та травоїдних.
Малята легко справились із читанням назв звірів: білий ведмідь, лев, мавпа, гепард, їжак, слон та інші (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч.2., ст. 235). Після виконання завдання вони відмінювали слова-іменники у родовому відмінку ( Не має кого? Слона. Побачили кого? Їжака).
Виконання наступного завдання сприяло не тільки розвитку уваги під час читання, а й закріпленню знань про диких звірів і вмінню знаходити житло кожного звіра. Діти знаходили житло кожного звіра і визначали в них схоже та відмінне, з’єднували слова (назви звірів та їх житло) з відповідними малюнками (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч.2., ст. 236). Окрім того, діти закріпили ще й навички орієнтації на аркуші паперу та вміння відшукувати ілюстрації.
Щоб у старших  дошкільників склалося повніше уявлення про звірів, їм було запропоновано завдання вирізати та розділити малюнки звірят на дві групи: в одну – із зображенням хижаків, а в іншу – із зображенням травоїдних ( посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч.2., ст. 237). Діти правильно групували звірів за спільними ознаками,  у них розвивалось вміння за допомогою логічного мислення знаходити відповіді на пошукові питання.
Малюки із задоволенням читали та знаходили речення до кожного малюнка, з’єднавши їх лінією( посібник Л.Шелестової, «Вчимося читати»,ч.2., ст. 239). В кінці заняття діти читали вірш, пригадували які звірі згадуються в вірші та малювали одного з них за бажанням (посібник Л.Шелестової «Вчимося читати», ч.2., ст. 240).
Таким чином, окрім навчання читання, на заняттях діти розвивали словниковий запас, логічне мислення, дрібну моторику, навички різних видів діяльності, уявлення про навколишній світ.